درباره وبلاگ


این وبسایت در تاریخ 17/3/1387 تاسیس شده است. موضوعات این وبلاگ عبارتند از تاريخ افغانستان.ورزش افغانستان جغرافياي افغانستان.آب وهواي افغانستان.توضیح کامل درباره ی قوم های افغانستان. آثارباستاني افغانستان اقتصاد افغانستان.عكس هاي از افغانستان وديگرمناطق آن دانلود جديدترين آهنگ هاي افغاني وغيره........



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 27159
تعداد آنلاین : 4

.::: وبسایت تخصصي افغانستان:::.
موضوعات این وبسایت تاریخ.قرهنگ.جغرافیا.اقوام افغانستان وتمام مسائل مربوط به افغانستان هست.
5 اسفند 1388برچسب:, :: 11:27 :: نويسنده : مصطفی سعیدی

                                                                اطلاعیه ورزشی

تیم والیبال شهر بوروس کشور سویدن

قرار است بتاریخ 24 ماه اپریل سال 2010 مسابقات بین الافغانی والیبال در کشور سویدن برگزار گردد
بدینوسیله از کلیه کلپ های ورزشی وتیم های والیبالیکه آرزوی اشتراک در این مسابقات را داشته باشند تقاضا میگردد تاجهت ثبت نام الی 28 ماه مارچ با آقای جاوید قیام مسوول بخش ورزشی انجمن افغانهای شهر بوروس کشور سویدن به تما س شوند.
شماره های تماس
0046736519027
0046155615383
منبع:afghaneurosport.blogspoT.COM



دو شنبه 26 بهمن 1388برچسب:, :: 9:42 :: نويسنده : مصطفی سعیدی

قهرمانِ زن افغان

 

 

اگر بخواهیم از حرکت هایی که خواهان احقاق حقوق زن در افغانستان هستند، تحت عنوان جنبش زنان در این کشور یاد کنیم، این جنبش هم سن استقلال افغانستان است. در این یکصد سال افغانستان شاهد "اولین" های بسیاری بوده است مثل "اولین" خواننده زن در رادیو، "اولین" حضور زن در تلویزیون، "اولین" داستان نویس یا رمان نویس زن  اما اولین تیم ملی فوتبال زنان این کشورتنها دو سال پیش تشکیل شد.

همین نکته نمايانگر آن است که زنان افغان برای حضور در عرصه ورزش تا چه حد دچار مشکل بوده و هستند. با این همه اما، سه سال بعد از سقوط نظام طالبان دو تن از ٥ ورزشکار افغان شرکت کننده در المپیک آتن زن بودند. یک دونده و یک جودوکار.

در عین حال روی آوردن به ورزش در میان زنان افغان نيز روز به روز وسعت پيدا کرده ، به گونه ای که هم اکنون در کابل پایتخت افغانستان و نیز ولایاتی نظیر بلخ، بدخشان و هرات ده ها تیم اختصاصی زنان افغان در رشته های مختلف ورزشی تشکیل شده است.

 

 

این استقبال از ورزش البته از جهتی نیز به بازگشت شمار قابل توجهی از زنان و دختران مهاجر افغانی ارتباط دارد که در دیار مهاجرت به ورزش روی آورده اند. خصوصا این که در چند سال اخیر تیمی از زنان مهاجر افغان ساکن ایران، به عنوان نمایندگان افغانستان در رقابت های آسیایی مانند رقابت های پوسان (کره جنوبی) و نیز دوحه در قطر شرکت کردند و در رشته های مختلف ورزشی، عناوینی را نیز بدست آوردند.

 

همچنین  شماری از ورزشکاران زن افغان که ساکن کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، ایران و هند هستند در اقدامی مشترک خواهان گذراندن دوره های مربیگری شده اند تا با بازگشت به کشورشان به گسترش ورزش در میان زنان کمک کنند.

 

هم اکنون زنان  افغان در تدارک شرکت در بازی های آسیایی ٢٠٠٨ پکن هستند. البته پیش از این که بتوان در شرایط کنونی از زنان افغان انتظار قهرمانی و مدارج عالی را داشت، نفس حضور آنها در میدان های ورزشی - به دلیل شرایط ویژه افغانستان - قابل توجه است.

 

در افغانستان هنوز هم علی رغم تلاش سخت زنان برای تغییر وضعیت جاری جامعه و نیز حمایت های بین المللی از این روند، همچنان دیدگاه های محافظه کارانه و سنتی در اين زمينه مسلط است و زن ها "جنس دوم" به شمار می آیند.

 

فاطمه حمیدی قهرمان تکواندو و از زنان مهاجر افغان در ایران است که تاکنون در چندین مسابقه بین المللی شرکت کرده و موفقيت هائى نيز کسب کرده است. در گزارش مصورى که در اين صفحه مى بينيد او از خودش و از مشکلاتى که پيش روى زنان ورزشکار افغان است صحبت مى کند.

 

 

 

 

 



 
۲۳ میزان ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۵

بازگشت تيم ملي كركت به كشور

منبع : خبرگزاري صداي افغان(آوا) كابل

  بازگشت تيم ملي كركت به كشور
تيم ملي كركت كشور پس از قهرماني در كشور تانزانيا به كشور بازگشت .
اعضاي تيم ملي كركت كشور كه در دور چهارم بازي هاي مقدماتي كركت به منظور راه يابي به مسابقات جهاني كركت سال 2011 در كشور تانزانيا به قهرماني رسيد ، صبح امروز به كشور باز گشتند.

تيم ملي كركت كشور هنگام بازگشت مورد تشويق صدها تن از مردم ، مقامات دولتي ، مسولين كميته ملي المپيك و اعضاي شوراي ملي قرار گرفت.

در مسابقات كركت در كشور تانزانيا كه در تاريخ 13 ميزان آغاز گرديده بود در آن علاوه بر افغانستان تيم هايي از كشورهاي في جي، ايتاليا، تانزانيا، جرسي انگلستان و هانك كانك نيز اشتراك داشتند.

تيم ملي كركت افغانستان با پيروزي بر تمام كشورهاي اشتراك كننده ( پنج كشور) در اين مسابقات توانست به مقام قهرماني برسد وبه دور سوم بازي هاي مقدماتي به منظور راه يابي به مسابقات جهاني كركت سال 2011 راه يابد.

گفتنيست تيم ملي كركت كشور در دور پنجم division five) ) بازي هاي مقدماتي كركت به منظور راه يابي به مسابقات جهاني كركت كه پنج ماه قبل با اشتراك 12 كشور در جرسي انگلستان برگزار گرديده بود نيز به مقام قهرماني دست يافته بود.

در محفلي كه به منظور بازگشت تيم ملي كركت كشور از سوي كميته ملي المپيك داير گرديده بود ، مقامات دولتي، تعدادي از اعضاي شوراي ملي ومردم شركت داشتند.

شهزاده مسعود رئيس كل فدراسيون كركت كشور در اين محفل با ابراز خوشي از قهرماني تيم ملي كركت كشور در كشور تانزانيا گفت:‌ بازيكنان تيم ملي كركت كشور با تحمل درد و زحمات بسيار زيادي توانسته به مقام قهرماني دست پيدا كنند.

آقاي مسعود از احتمال دست درازي بعضي ها در فدراسيون كركت كه تحمل پيروزي تيم ملي كركت كشور را ندارند خبر داده گفت:‌ تلاش ميكنيم تا از اين اقدامات جلوگيري بعمل آيد.

وي هر چند در اين رابطه از هيچ كشور و يا ... سخني نگفت، اما اظهار داشت: هرگاه به فدراسيون كركت كشور افرادي به انگيزه شوم داخل شود در آينده شاهد دستاوردي نخواهيم بود.

سيد محمود ضياء‌دشتي معاون كميته ملي المپيك نيز مي گويد: ورزش پديده اي است كه مي تواند وحدت ملي را تقويت كند.

در همين حال عبدالستار خواصي منشي اول مجلس نمايندگان مي گويد: افغانستان در سال هاي گذشته از لحاظ سياسي، فرهنگي و ورزشي در انزوا قرار داشت، اما اكنون رشد چشمگيري دارند.

وي گفت:‌ دنيا قبلا افغانستان را به عنوان يك كشورحساب نمي كرد، ولي ورزشكاران كشور توانستند بيرق كشور را در جهان بلند كنند و باعث سربلندي كشور در ميان كشور هاي جهان گردند.

با اين حال آقاي خواصي وعده داد كه ورزشكاران تيم ملي كركت كشور به مجلس نمايندگان دعوت خواهد شد و اعضاي تيم ملي كركت كشور مورد تقدير معنوي اين مجلس قرار خواهند گرفت و به آنان تقدير نامه اهدا مي گردد.

خانم شكريه باركزي عضو مجلس نمايندگان كشور در اين محفل اظهار داشت : جوانان افغانستان استعدادهاي خوبي دارند وبايد براي رشد استعداد هاي جوانان كشور كار هاي بيشتري صورت بگيرد.

خانم باركزي تاكيد كرد : ‌دولت نبايد با حمايت از ورزشكاران استفاده هاي سياسي به نفع خود ببرد.

الله داد نوري رئيس فدراسيون كركت كشور با اظهار سپاس از تشويق مردم ، از تلاش هاي شان براي پيروزي در دوره هاي بعدي نيز خبر داد.

رئيس فدراسيون كركت كشور از دولت ونهادهاي خصوصي خواست كه براي آمادگي بيشتر تيم ملي كركت كشور در مسابقات بعدي كمك هاي بيشتر كنند.

با اين حال شركت كام اير وعده داده است كه مبلغ پنج هزار دالر را براي آمادگي تيم ملي كركت كشور در مسابقات بعدي به اين تيم بدهد و در ضمن ، اعضاي تيم ملي كركت كشور را به منظور تفريح به كشور قزاقستان انتقال دهند و گفته ميشود شركت هاي ديگر نيز وعده كمك را به تيم ملي كشور داده اند.

يكي از پيروزي هاي جالب تيم ملي كركت كشور پيروزي اين تيم در برابر تيم هانك كانك پس از 3 شكست در سال هاي 2004، 2006 و 2008 بوده است.

ورزشكاران تيم ملي كركت كشور نيز پيروزي شان را در برابر تيم هانك كانك دست آورد بزرگي براي اين تيم دانستند كه قبلا سه بار در برابر آن تيم به شكست مواجه گرديده بود.

نوروز منگل مربي تيم ملي كركت كشور مي گويد: چون تيم ملي كركت كشور 3 بار در برابر تيم هانك كانك به شكست رسيده بود، تيم هانك در اين بار با تكبر به ميدان آمده بود، اما با برنامه دقيق كبيرخان ترينر پاكستاني تيم ملي كركت كشور اين تيم توانست دوبار تيم هانك كانك را به شكست مواجه كند.

تعدادي ديگري از ورزشكاران كركت كشور نيز ضمن سپاس از تشويق مردم ، وعده دادند تا با تلاش هاي بيشتر در مسابقات آينده نيز به قهرماني دست يابند.

در همين حال ظاهر غوث معين امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ در گفتگو با خبرگزاري صداي افغان گفت:‌ تيم ملي كركت كشور با امكانات كم توانستند دست آوردهاي بزرگ را نصيب كشور ما كنند.

آقاي غوث مي گويد: ورزش ميتواند باعث يكپارچگي مردم كشور شود هرگاه ورزشكاران وجوانان كشور مورد تشويق وكمك هاي مادي ومعنوي قرار گيرند دستاوردهاي ديگري را نيز نصيب كشور ما كنند.

معين امور جوانان از راه اندازي برنامه ويژه به افتخار تيم ملي كشور از سوي معينيت امور جوانان خبر داده گفت: در اين محفل به ورزشكاران تحايفي از سوي اين معينيت نيز اهدا مي گردد.

وي از بخش هاي خصوصي خواست تا جوانان و ورزشكاران را مورد تشويق قرار داده وسهولت هاي لازم را در اختيار آنان قرار دهند تا آنان با امكانات بيشتر بتوانند دستاوردهاي بيشتر داشته باشند.

قرار است دور سوم بازي هاي مقدماتي به منظور راه يابي به مسابقات جهاني كركت در سال 2011 به تاريخ 3 جنوري در كشور ارجنتاين برگزار گردد.

تيم ملي كركت كشور هرگاه بتواند به دور نهائي سوم نيز راه يابد مي تواند به دور دوم راه يابد واگر تيم ملي كركت كشور در دور دوم در جمع چهار كشور برسد مي توانند به مسابقات جهاني كركت كه در سال 2011 در ارجنتاين برگزار مي گردد راه يابد.

بازي كركت در افغانستان پس از ورود مهاجرين كشور از پاكستان و هندوستان در كشور شكل گفت و از محبوبيت در ميان جوانان برخوردار شد.

بازيكنان تيم ملي كركت كشور نيز در حال حاضر اكثراً كساني هستند كه از پاكستان دوباره به افغانستان آمده اند.

هر چند ورزشكاران كشور مخصوصاً بازيكنان تيم ملي كركت كشور امكانات و ميدان هاي مناسب براي بازي ندارند، اما آنان توانسته اند دستاوردهاي خوبي داشته باشند.

ورزشكاران كركت كشور خواستار ايجاد ميدان هاي استاندرد براي بازيكنان كركت شدند.

ورزشكاران معتقدند كه ورزش ميتواند يگانه راهي جهت تقويت وحدت ملي در كشور گردد و باعث دوري جوانان از مواد مخدر وصحت مندي جوانان گردد.

ورزشكاران كشور در اين اواخر توانسته اند افتخارات زيادي را از مسابقات منطقوي وبين المللي نصيب كشور كنند.

كسب مدال برنز توسط روح الله نيكپا تكواندو كار كشور از مسابقات المپيك جهاني 2008 يكي از نمونه هاي پيروزي ورزشكاران كشور است.

ورزشكاران كشور مي گويند: هرگاه به آنان امكانات بيشتر فراهم گردد واز سوي دولت وساير نهادها بيشتر توجه صورت گيرد آنان تلاش خواهند كرد كه افتخارات بيشتر را نصيب كشور كنند.

 


 

 
 
 
 
 
 
 


بسمه تعالی

انجمن تکواندو افغانستان

      

تیم نونهالان و نوجوانان انجمن تکواندو افغانستان اعظامی در مسابقات بین المللی چندجانبه 16/11/1388 تهران

اوزان تیم نوجوانان

اوزان تیم نونهالان

وزن اول:    منصور عظیمی

وزن اول:    محمد حسینعلی

وزن دوم:    مرتضی سلطانی

وزن دوم:

وزن سوم:    نوروزعلی حیدری و احمد بخشي

وزن سوم:   عبدالطیف سلطانی

وزن چهارم: جواد حسینی و حسين ميرزائي وزن چهارم: حسین الله رحمانی
وزن پنجم:   علی خاوری

منبع:arianaweb.com



کوهنورد افغانی مقیم فرانسه در راه رسیدن به بام دنیا

نجیب اله سیرت کوهنورد افغانی مقیم فرانسه

 


 

برای شنیدن جریان مصاحبه ئی آقای سیرت با خبرنگار بی بی سی بالای تصویر بالا کلیک نماید
در آینده نزدیک معلومات مفصلی در رابطه به زندگی شخصی و ورزشی آقای نجیب اله سیرت خدمت شما عزیران تقدیم خواهد شد

قلعه نوشاخ پامیر بدخشان

بلندترین قلعه کوه افغانستان( نوشاخ) که از سطح بحر 7492 متر ارتفاع دارد برای بار اول توسط دو کوهنورد افغان در نیمه سال 2009 فتح گردیده است
برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک نماید

از کلیه افغانهای قلم بدست تقا ضا میگردد تا در صورت امکان در تهیه بیوگرافی ، کار کردها ، دست آورد ها وافتخارات ورزشکاران سابقه دار و ورزشکاران جوان ، مارا یاری رسانند



 

 

 
تیم ملی کشورمان در بازی نهائی در مقابل هند به برتری دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد. این اولین موفقیت به این سطح برای بسکتبال افغانستان بوده است. تیم ملی کشورمان ۶۶ مقابل ۶۳ هند را شکست داد

 پیام محترم عبدالصبور رسولی سابق عضو تیم ملی باسکتبال بمناسبت پیروزی تیم ملی باسکتبال افغانستان در

 

مسابقات جنوب آسیا وکسب مقام قهرمانی

بنام خداوند (ج)

به نمایندگی اعضای سابق تیم ملی باسکتبال افغانستان سلام های صمیمانه خدمت هریک از شما تقدیم داشته وصحت برایتان آرزو میکنم.

 

جوانان عزیز !

 

لقب قهرمانی در مسابقات جنوب آسیا در کشور بنگله دیش را برای تیم شما ، فدراسیون باسکتبال، کمیته ملی المپیک وتمام مردم افغانستان در داخل وخارج کشور تبریک عرض میدارم.

 

نتیجه این راه دور ودراز که حاصل زحمات ، عرق ریزی ، پشت کار و خلاصه تصمیم قاطع شما جوانان عزیر بود بدست آمد.

 

شما واقعاً وظیفه ودَین خود وفامیل های خود را در برابر وطن وهموطنان خود ادا نمودید.

 

امید وارم تا در آینده شما رهنمائی خوبی به سایر هموطنان بوده تا آنها هم با امکانات دست داشته خود در راه صلح واعمار افغانستان دست برداشته تا باشد نسل جوان افغان در فضای صلح وهمزیستی با هم زندگی نمایند به امید موفقعیت هرچه بیشتر شما

 

 

 

باعرض احترام

 

 

عبدالصبور (رسولی)
 

 

 


 


افغانستان به بازی نهائی مسابقات فوتبال جنوب آسیا راه یافت

 



 

 

افغانستان با وارد کردن یک گل به دروازه تیم مالدیو راهی بازی نهائی مسابقات شد. هر چند افغانستان در اول خوب بازی نکرد اما در آخر نیمه اول و تمامی نیمه دوم بر تیم مالدیو فشار آورد تا اینکه به گل رسید.
اکنون تیم ملی کشورمان در بازی نهائی دو روز بعد در مقابل میزبان مسابقات یعنی بنگلادش بازی خواهد کرد 


 
گرفته شده از سایت اخبار ورزشی افغانستان


 

 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب